Mijn product is beschadigd of defect geleverd

Wanneer je product defect is geleverd, lees dan eerst nog even goed de gebruiksaanwijzing door. De kans bestaat dat hierin een oplossing staat vermeld. Mocht dit niet het geval zijn of het product beschadigd bij jou zijn aangekomen, neem dan contact op met de desbetreffende webshop. De contactgegevens van de webshop vind je terug in de orderbevestiging die je van beslist.nl hebt ontvangen.

Je hebt uiteraard recht op een deugdelijk product. Mocht je geen deugdelijk product hebben ontvangen dient de webshop deze kosteloos te repareren of te vervangen. Als ook dat niet mogelijk dan wel te duur is dient de webshop je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug te betalen.

In veel gevallen dient het product te worden teruggestuurd naar de webshop. Hiervoor hoef jij in dit geval niet de kosten te dragen, maar draag je wettelijk gezien wel het risico voor verlies, diefstal of schade tijdens de retourzending. Afhankelijk van de waarde van het product is het aan te raden om het product bijvoorbeeld aangetekend terug te sturen. 

Is het product later beschadigd of defect geraakt?

Wanneer het product pas later beschadigd of defect is geraakt, heb je wellicht nog wel garantie. Kijk voor meer informatie hierover in het artikel Garantie.

Mocht je er samen met de webshop niet uitkomen neem dan contact op met de klantenservice van beslist.nl. Wij gaan dan ons best doen om dit zo goed mogelijk voor je op te lossen.