Klacht of conflict met webshop! Wat kan ik doen?

Ondanks onze zorgvuldige screening van de aangesloten webshops, kan het onverhoopt voorkomen dat er een conflict ontstaat tussen jou en de webshop. Bijvoorbeeld wanneer de webshop niet bereikbaar is, de bestelling niet levert, of niet (tijdig) terugbetaald. Hieronder lees je wat je in dit geval kunt doen.

Alternatieve contactmogelijkheden

In jouw orderbevestiging vind je het telefoonnummer en het e-mailadres van de webshop. Hoewel wij tussentijds controleren dat de webshop hierop bereikbaar is, kan het voorkomen dat dit onverhoopt niet (meer) het geval is. In dit geval kun je de webshop bezoeken. Veel webshops hebben een alternatieve contactmogelijkheid, zoals bijvoorbeeld een contactformulier, chat-functie, Whatsapp of Facebook.

Klachten platformen

Er zijn diverse platformen waarop je beklag kan doen over de (service van de) webshop. Denk hierbij aan Trustpilot.comKlacht.nl en Klachtenkompas.nl. Door hier je klacht in te dienen voer je de druk richting de webshop op om actie te ondernemen.

Keurmerken

Verschillende webwinkels zijn aangesloten bij een keurmerk zoals Thuiswinkel WaarborgWebshop keurmerk of Webwinkelkeur. Dergelijke keurmerken verplichten dat de webwinkel aan bepaalde voorwaarden voldoet. Mochten ze dit verzuimen, dan kun je een klacht indienen via de onafhankelijke geschillencommissie van dit keurmerk. Wanneer een webshop aangesloten is bij een keurmerk, geeft het echter nooit de garantie dat de uitvoering van een bestelling perfect verloopt. Beslist.nl is hiervoor dan ook niet aansprakelijk te stellen.

Tip: Je kunt op de website van het keurmerk zoeken naar de naam van de webshop. Als de webshop hierbij is aangesloten, kun je gebruik maken van de onafhankelijke geschillencommissie. 

Rechtsbijstand

Wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt afgesloten, kun je hen inschakelen om te bemiddelen in de situatie en het conflict op te lossen. Daarnaast kun je bij het Juridisch Loket terecht voor het eerste gratis advies over jouw situatie. Via de website Rechtwijzer.nl kun je dit advies ook krijgen door het invullen van een digitaal formulier.

Wat doet beslist.nl?

Beslist.nl verkoopt zelf géén producten, de organisatie beperkt zich tot het weergeven van webshops met de bijbehorende producten. Wanneer je hebt besloten om tot een online aankoop over te gaan, bestel je dus direct bij de betreffende shop. Beslist.nl is daarom niet aansprakelijk voor de afhandeling van de bestelling, de nazorg en de aftersales.

Bekijk de algemene voorwaarden hier.

Ben je het niet eens met de wijze waarop beslist.nl jouw klacht heeft afgehandeld? Dan kun je een klacht indienen via de onafhankelijke geschillencommissie waarbij beslist.nl is aangesloten.