Terugbetaling

Bij bijvoorbeeld een annulering of een retournering heb je recht op teruggave van het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten of administratiekosten. Dit moet gewoon in geld en mag dus niet in de vorm van een cadeaubon of een tegoed. Heb je zelf met een cadeaubon betaald, dan mag de webshop je wel via een cadeaubon terugbetalen.

De meeste webshops zullen zo snel mogelijk overgaan tot terugbetalen, maar wettelijk heeft de webshop vanaf het moment dat de bestelling is geannuleerd of geretourneerd, maximaal 14 dagen de tijd om dit in orde te maken. Als jij als consument een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, krijg je alleen de kosten van het geretourneerde deel van de bestelling terug. De eventuele verzendkosten of administratiekosten krijg je in dat geval niet terug.

Verantwoordelijkheid van de retourzending

Houd er bij een retournering rekening mee dat jij verantwoordelijk bent voor de retourzending naar de webshop. Wij adviseren dan ook om te kiezen voor een retourzending inclusief Track & Trace code. Mocht het product beschadigd aankomen bij de webshop kan de webshop besluiten om de kosten van de schade in te houden op de terugbetaling. Kijk voor meer informatie over het retour sturen van een product in het artikel Een product retourneren.